Comments - Least Boring Family Cars: Audi RS6 Avant

Published: Jul 31, 2012
Description: The decision to include the RS6 Avant but not the BMW M5 Touring in this series was not an easy one. Neither company saw fit to bring the wagon versions of their super sedans to the US, and the most r...
Add Comments 5
Paul Lissona Aug 01, 2012
The e39 generation m5 was best.
Bob Jones Jul 31, 2012
Why couldn't they do both?
chikenbag Jul 31, 2012
so they're saying that the m5 won't be in this series? lame! i sure do love that rs6 avant though ...
John Serely Jul 31, 2012
To be honest, I'd rather have an M5 than an RS6, but they are both great cars!
Joe Fats Harper Jul 31, 2012
I was wondering if an Audi RS car would end up in this list.
chikenbag Jul 31, 2012
it's hard to believe this behemoth is based off the passat.
John Serely Jul 31, 2012
That looks great, the wheels work IMO
Adam Wieland Jul 31, 2012
My dream car right there
Tim Neely Jul 31, 2012
I love this colour. I have never seen one in this hue and it is really working IMO
Abraham Mendoza Jul 31, 2012
Oh these were so awesome. I really want one.
Description: The RS6 first appeared in 2002, and it remains one of the all-time great sleepers. This is because, from the outside, there was little to distinguish it from the regular A6 which it was based on. Some...
Add Comments 0
Description: This does, perhaps, oversimplify the engineering a bit, but the original RS6 still wasn't quite as radical a departure from the rest of Audi's lineup as the second RS6 would be. This turboch...
Add Comments 0
Paul Lissona Aug 01, 2012
My dad likes buicks but that's his age. Haha I can't stand driving them, they have no stability they float.
John Serely Jul 31, 2012
@jenni haha your right. It seems like Dylan has a thing for buicks, which is odd IMO
Andrew McNeal Jul 31, 2012
450 HP is a lot but doesn't do much if the car weighs 5,000 lbs.
Description: The only transmission which Audi could find in the VW parts bin which could handle the power from this new engine was the one out of the W12 A8, hence the lack of a manual option. The original C5 RS6 ...
Add Comments 0
Description: This new 571-horsepower power plant made the RS6 the king of the super wagons, although by this point the competing wagons were closing in on Audi's power figures. Not only that, but the RS6 now ...
Add Comments 2
David Liebe Hart Aug 02, 2012
No all that awe inspiring to be getting 571 HP out of a twin turbo'd 5.2 liter engine, but it's good enough for me!
Jesse Weis Aug 01, 2012
Soooo, it goes like a bat out of hell AND is comfortable, and thats a bad thing?
Lee Goodman Aug 01, 2012
if u want it in the usa just import it or go to germaby and drive back to your home
Jack Howard Jul 31, 2012
Yeah its one of my favorite on GT5 too. I put a suspension tune on it and now it handles close to the supercars but with 956hp
chikenbag Jul 31, 2012
@andrew- sadly, no:( they are on gt5 and forza4 though, and one of my favorite cars in both games
Andrew McNeal Jul 31, 2012
Are these available in the US?
Abraham Mendoza Jul 31, 2012
I have this one....in GT5. No but seriously, I want one like this.
Description: These critics may have something of a point, but still, twin-turbo Lamborghini engine, that can help you get past a lot. Suspension for the RS6 is stiffened up more than the regular A6, and massive br...
Add Comments 0
Description: Just the same, it is an amazing machine, and a person would really have to work hard in order not to see past the downsides. This second RS6 also had a short lifespan, although this was again by desig...
Add Comments 0
Description: Audi is there developing an RS7 alongside the new RS6, and it's likely we'll get the RS7 no matter what happens with the RS6. True, the A7 is more of a hatchback than a wagon, but it's ...
Add Comments 0
chikenbag Jul 31, 2012
kinda like how dodge did with the srt-10 ram with its viper motor
chikenbag Jul 31, 2012
i know that the engine has been tuned by audi, but it would've been awesome if they left the lamborghini logo on it
Carlton Sofocusedon Green Jul 31, 2012
Twin Turbo V10 Audi. This wagon is a wolf in sheeps clothing
Paul Lissona Aug 01, 2012
Yah my sister has a jetta and it has some Audi qualities in the Interior.
Jordan Smith Jul 31, 2012
I love Audi interiors.
Abraham Mendoza Jul 31, 2012
I want to own a Audi. Bad.
Luke Murray Jul 31, 2012
Gotta love Audi interiors